7 důvodů proč mít svůj web

"My stránky máme" nebo "stačí mi Instagram". Jasně, ale... Ne všechny webové stránky jsou správně vytvořené pro potřeby zákazníků. Největším štěstím je to, že se nedozvíte, o kolik vás žádný, zastaralý nebo špatně sestavený web připravil peněz. A to je škoda, ne? Myslím těch peněz.. A Instagram je skvělým nástrojem pro podnikání, ale web ho pozvedne na úplně jinou úroveň. Já vám řeknu hned 7 důvodů, proč mít svůj web.


1. První dojem

Jakmile, co zákazník poprvé objeví vaše webové stránky, máte jedinečnou možnost udělat skvělý první dojem. Podle studie stačí jen 0,06 sekundy, aby člověk zjistil, zda se mu webová stránka líbí nebo ne. Jen tak malá chvilka aby se zákazník rozhodl, zda nakoupí nebo bude hledat dál.


V dnešní době není problém si objednat téměř cokoliv z pohodlí obýváku. Pro prodej je tedy nesmírně důležité udělat zákazníkovu cestičku od hledání k nákupu co nejkratší, nejsrozumitelnější a nejjednodušší.


Jak tomu ale můžeme pomoci? Toto téma je poněkud obsáhlejší, článek už chystám. :)

Pokud si však nevíte rady, neváhejte mě zdarma kontaktovat a domluvíme si schůzku.


2. Důvěryhodnost

Podnikání jen na Instagramu je sice hezké, ale pokud to myslíte opravdu vážně, je lepší si založit web. Teď to myslím nejen z pohledu větší důvěryhodnosti, ale také praktičnosti. Na webu si váš zákazník může snadno najít vše co potřebuje - samozřejmě, pokud máte stránky dobře vypracované.


Dokažte tomu člověku, který u vás chce utratit peníze, že právě u vás udělá nejlepší obchod. Ukažte zákazníkovi, proč by měl nakoupit právě na vašich stránkách.


3. Stále dostupná reprezentace

Žádný zaměstnanec vás nebude propagovat 24/7. To hravě zvládne váš web. Je totiž k dispozici od rána do večera, 365 dní v roce. On vás reprezentuje když spíte, sedíte v kanceláři nebo se věnujete svým klientům. Webové stránky jsou takovou online vizitkou každé značky nebo podnikatele.


4. Levnější než offline prezentace

Web jako online prezentace má nejen mnohem delší životnost, ale také stojí méně peněz. Ono sice už tisknutí a roznášení letáčků do každé schránky s postupující dobou není úplným standardem, ale i tak. Offline prezentace je užitečná spíš při lokálním prodeji. Zde opět záleží, na koho cílíte.

business summary

5. Budování vztahu se zákazníkem

Pokud zákazník neví, co nebo jestli u vás chce nakoupit, bude trvat zhruba 2-4 návštěvy, než se prodej uskuteční.


Vezměte si, že koukáte na Instagram. Narazíte na službu, která by vám něco přinesla, ale nejste si jisti, zda je ten profil důvěryhodný. Za nějakou dobu na něj narazíte znovu. Podíváte se na web, projdete si detaily služby, přečtete si informace a případně blog. V této fázi už navazujete vztah se značkou a přestáváte váhat nad koupí. Pokud nenakoupíte hned, tak při dalším "setkání" pravděpodobně ano. Může to být díky příspěvku na Instagramu, může to být díky stažení obsahu, který nabízíte zdarma (tzv. magnet) nebo díky zaslání newsletteru. Možností je mnoho. Jen je správně využít.

customer care

Samozřejmě pro budování vztahu je třeba víc věcí. Hlavním je zákaznická péče - to je ale téma na samostatný článek. Například 82% lidí uvedlo, že díky špatné zkušenosti se zákaznickým servisem nejen firmu nedoporučí, ale už nikdy nenakoupí. Zákaznické vztahy se týkají i předprodejního servisu, komunikací na sociálních sítích atd..



6. Přidaná hodnota

Díky blogu a psaním článků o vašem oboru můžete také hodně získat. Nejenom, že ukážete případným zákazníkům, že se ve svém oboru opravdu vyznáte, můžete příspěvky využít různými směry. Prodáváte oblečení? Pište články nebo využijte fotoblog, kde poradíte zákazníkům, k čemu se vaše kousky hodí a jak je nosit. Jste nutriční terapeut? Vyvracejte mýty o nesmyslných dietách či "nevhodných" potravinách. Vyrábíte domácí produkty? Ukažte celý proces výroby nebo přibližte výhody jednotlivých surovin.


Všechny ty to příspěvky mohou prohloubit vztah zákazníka k vaší značce, pomoci nejen k prodeji, ale i většímu sdílení. Tím pádem bude vaše značka více vidět. Propagace se dá dělat mnoha způsoby, některé jsou lepší, některé horší.


7. Využití statistik

Ke zdokonalování především nabídky produktů, ale i služeb se dají využít statistiky z pohybu zákazníků na webu. Budete vědět, co vaše zákazníky zajímá více a co méně. Podle toho můžete rozložit vaše síly ať už do rozšíření nabídky, zlepšení nebo propagace. Dále uvidíte, které sociální sítě se vám vyplácí nejvíce a na co se zaměřit. Všechna tato data jsou velmi cenná, pokud jich dokážete správně využít.

frame

 

Pokud si nejste při tvorbě webu jisti, neváhejte mě zdarma kontaktovat. Probereme váš problém a najdeme nejlepší řešení.